Podsumowanie III Gminnego Konkursu Historycznego im. Andrzeja Harata
W dniu 13 listopada w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Libiążu odbyło się uroczyste podsumowanie III Gminnego Konkursu Historycznego im. Andrzeja Harata. Tegoroczna edycja konkursu dla uczniów naszej gminy, poświęcona była tematowi: „Dzieje Libiąża. Gmina, parafia, kopalnia u zarania niepodległości i w dwudziestoleciu międzywojennym”. Patronat nad konkursem objęli: Burmistrz Libiąża Jacek Latko, prof. dr hab. Marek Harat oraz ks. Kanonik Michał Kliś.
W tym roku współorganizacji konkursu podjęły się instytucje: Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Jana III Sobieskiego w Libiążu, Zespół Szkół w Libiążu oraz Miejska Biblioteka Publiczna w Libiążu. Autorem pytań testowych był Pan Łukasz Płatek, nauczyciel historii w Zespole Szkół w Libiążu. Z okazji 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości konkurs rozszerzono do trzech kategorii wiekowych i z każdej z nich wyłoniono zwycięzców, którzy otrzymali cenne nagrody.
W kategorii I – szkoły podstawowe, klasy 4-6:
I miejsce zajął Stanisław Mackiewicz (SP nr 3)
II miejsce – Katarzyna Biśta (SP nr 1)
III miejsce – Maria Szlachcic (SP nr 1)
III miejsce – Adam Czarnota (SP nr 4)
Wyróżnienie – Karolina Piaszczyk (SP nr 2)
Wyróżnienie – Natalia Bandoła (SP nr 3)
W kategorii II – szkoły podstawowe, klasy 7-8 i klasy 3 gimnazjalne:
I miejsce zajęła Marta Stanisławska (SP nr 1)
II miejsce – Weronika Kasperczyk (SP nr 1)
II miejsce – Dominik Bykowski (ZSP w Gromcu)
III miejsce – Aleksandra Kozieł (SP nr 4)
W kategorii III – szkoły średnie:
I miejsce zajął Patryk Majka (ZS w Libiążu)
II miejsce – Norbert Malik (ZS w Libiążu)
W tym roku również pozostali uczestnicy otrzymali nagrody książkowe. W sumie w konkursie wzięło udział 55 uczniów. Podsumowanie konkursu nastąpiło w ramach spotkania historycznego pt. „Pieśni sercu bliskie – z pieśnią do wolności” zrealizowanego w ramach projektu Niepodległość. Podczas wykładu, który przeprowadziła Pani Wiesława Molik-Bąk, uczestnicy poznali historię najważniejszych pieśni polskich związanych z dziejami naszego narodu. Wysłuchali również piosenek, które powstawały w różnych okresach historii kraju i niosły ze sobą ducha walki oraz umiłowanie wolności.