Wrześniowy Dyskusyjny Klub Książki
Po wakacyjnej przerwie wracają spotkania Dyskusyjnego Klubu Książki 🙂 Już 20 września o 17:00 zapraszamy na rozmowy o książce „Empuzjon” Olgi Tokarczuk.
Po wakacyjnej przerwie wracają spotkania Dyskusyjnego Klubu Książki 🙂 Już 20 września o 17:00 zapraszamy na rozmowy o książce „Empuzjon” Olgi Tokarczuk.
„Pizza XXL” to niesamowicie smakowita rozgrywka i jednocześnie jedna z ciekawszych gier imprezowych ostatnich lat. Doskonała zarówno dla młodszych, jak i starszych graczy.
Gwarantuje szybkie tempo i pozytywne emocje.
Każdy gracz musi przygotować jak najwięcej pysznych pizz. Obserwujcie, jakie
składniki pojawiają się na stole i błyskawicznie zamawiajcie je do swojej pizzy. Uważajcie na wszędobylskie muchy! Najbardziej spostrzegawczy i najszybszy gracz, który najszybciej zaklepie gotową pizzę, zdobywa punkt.
Ilość graczy: 2 -5
Wiek: od 6 lat
Czas trwania: ok. 20 minut
Celem gry jest ułożenie zamku, który będzie składał się z 10 elementów (kafelek startowy + 9 kart). Kto pierwszy osiągnie taki zamek ten wygrywa grę. Istnieje też drugi (zaawansowany) wariant gry, który związany jest z postaciami znajdującymi się się na naszych kartach. W tej wersji za każdą kartę w zamku dostajemy + 1 punkt, a dodatkowo za postaci znajdujące się na zamku dostajemy od 1 do 3 punktów. Jest to z pewnością bardzo fajne urozmaicenie, które dodaje smaczku całej rywalizacji. Może się bowiem okazać, że bardziej opłaci się nam wziąć stosunkowo wysoką kartę, ale z postacią za 3 punkty, niż budować jak najdłuższy zamek. W tym wariancie jeszcze bardziej będziemy musieli przyglądać się poczynaniom naszych rywali, bowiem odłożenie np. karty króla (z numerem 41) wartej dodatkowe 3 punkty może sprawić, że przejmie ją następny gracz, co znacząco zmniejszy nasze szanse na wygraną.
Ilość graczy: 2 – 4
Wiek: od 8 lat
Czas trwania: ok.15 minut
Hexx to logiczna gra rodzinna, będąca kompromisem pomiędzy grą na refleks, a grą logiczną. To dynamiczna „party game” oparte na grze w domino. Gracze wykładają swoje sześciokątne karty, dopasowując kolorami do kart leżących już na stole. Wygra ten gracz, który pierwszy pozbędzie się wszystkich swoich kart.
Wszyscy gracie jednocześnie!
Każdy z Was otrzymuje po 15 kafelków i stara się dołożyć je do kafelków leżących na stole najszybciej, jak to możliwe. Im więcej boków kafelka dopasujesz, tym więcej kafelków oddasz innym graczom.
Niech mają za swoje!
Każdą z rund wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się wszystkich kafelków. Pozostali tracą punkty za kafelki, których nie ułożyli.
Nie pozostało wam nic innego, jak zagrać w najszybszą układankę na świecie!
Ilość graczy: 2 – 5
Wiek: od 7 lat
Czas trwania: ok. 15-20 minut
Gracze wspinają się na Olimp: grecką górę bogów. Chcą dostarczyć na jej szczyt posąg Zeusa. Podczas wspinaczki będzie ON przechodzić z rąk do rąk. Staraj się, aby w momencie dotarcia na szczyt posąg był w twoich rękach!
Ilość graczy: 2 – 5
Wiek: od. 8 lat
Czas trwania: ok. 30 minut
Zbuduj wymarzony i niepowtarzalny domek na drzewie. Masz do dyspozycji ponad 70 atrakcji, które możesz w nim umieścić: hamak, most linowy, kawiarnię, kino i wiele innych zaskakujących pomieszczeń. Stwórz najładniejszy i najlepiej wyposażony domek na drzewie. Pilnuj, aby podczas budowy drzewo nie przechyliło się w którąś ze stron. Budowa będzie trwała 3 rundy, po których wyłoniony zostanie zwycięzca.
Ilość graczy: 2 – 4
Wiek: od 8 lat
Czas trwania: ok. 30 minut
Gra z bohaterami książek Grzegorza Kasdepke!
Pomóż detektywowi Pozytywce odnaleźć ukryte przedmioty. Wykaż się dobrą pamięcią i umiejętnością podejmowania ryzyka. I unikaj pana Mietka przegoni każdego, kto napatoczy mu się pod miotłę!
Proste zasady gry!
49 płytek rozkładasz na stole obrazkami do dołu. Na płytkach znajdują się przedmioty, których będziemy szukać podczas gry oraz bohaterowie z serii książek Grzegorza Kasdepke: detektyw Pozytywka, Martwiak i pan Mietek.
Twoim zadaniem jest odkrywanie kolejnych płytek w celu zdobycia jak największej ich liczby. Zasady zdobywania płytek są proste: np. płytka z rowerem ma wartość 3, oznacza to, że musisz odkryć 3 takie płytki, aby je zdobyć. Łatwiej będzie o lupę, ponieważ ma wartość 2 musisz więc odkryć 2 takie płytki.
Uwaga! Jeśli odkryjesz płytkę z Martwiakiem lub panem Mietkiem, nie zdobędziesz żadnej płytki i będziesz musiał zakończyć swoją kolejkę!
Ilość graczy: 2 -5
Wiek: od 5 lat
Czas trwania: ok. 30 minut
MAFIA nadchodzi… W Spytown grasuje mafia. Bandyci terroryzują miasto i jego mieszkańców. Są doskonale przygotowani, działają w pełnej tajemnicy. Policja przystępuje do kontrataku. Do Spytown wysyła swoich najlepszych funkcjonariuszy, a w szeregi mafii wprowadza tajnego agenta. Czy stróżom prawa uda się rozbić gang? Czy mafiosom uda się wyeliminować wszystkich policjantów? Zaczyna się niezwykle niebezpieczna rozgrywka.
MAFIA to wciągająca gra psychologiczna oparta na schemacie popularnej gry towarzyskiej. Mogą bawić się w nią dorośli i dzieci, doskonale sprawdza się na wszelkiego rodzaju imprezach, wyjazdach integracyjnych, obozach, w świetlicach itp. Jej unikalna formuła umożliwia jednoczesną wspólną zabawę dużej grupie graczy. Zestaw zawiera żetony używane w podstawowej wersji gry, a także karty umożliwiające zaawansowanym graczom intrygujące rozszerzenie reguł i wzbogacenie rozgrywki.
Ilość graczy: 7 – 22
Wiek: od 8 lat
Jak grać: https://www.youtube.com/watch?v=qsAGlCH5Qxk
Zadaniem graczy jest zdobycie jak największej liczby jajek. Aby je zdobyć, należy znaleźć kury wysiadujące jajka w odpowiednich kolorach. Nie będzie to jednak łatwe, ponieważ wszystkie kury w kurniku wyglądają jednakowo i często zmieniają gniazda, w których wysiadują jajka! Kurnik to prosta i sympatyczna gra planszowa dla 2 do 5 dzieci, ćwicząca pamięć i poprawiająca koncentrację.
Liczba graczy: 2 – 5
Wiek: od 5 lat
Czas trwania: ok. 15 minut
Jak grać: https://www.youtube.com/watch?v=SJUfx9kEXJY