Styczniowe spotkania Klubu Gier Planszowych

Serdecznie zapraszamy na styczniowe spotkania Klubu. Więcej informacji na plakacie.

Serdecznie zapraszamy na styczniowe spotkania Klubu. Więcej informacji na plakacie.
W piątek 15 grudnia w Bibliotece Głównej odbyło się podsumowanie konkursu literackiego pt. Libiąska Bajka Profilaktyczna, którego organizatorami byli – Miejska Biblioteka Publiczna wspólnie z Urzędem Miejskim
w Libiążu – w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Gminy Libiąż na rok 2017. Konkurs skierowany był do młodzieży szkolnej – uczniów klas V-VII szkół podstawowych, gimnazjalistów oraz uczniów szkół średnich. Komisja oceniająca powołana przez organizatorów w składzie: Barbara Godyń – Kirker, Roma Bigaj oraz Aleksandra Pawlica-Bębenek wybrała laureatów poszczególnych kategorii wiekowych.
W kategorii uczniów klas V-VII szkół podstawowych:
I miejsce Stanisław Mackiewicz /SP nr 3 w Libiążu/
II miejsce Julia Świadek /SP nr 4 w Libiążu/
II miejsce Paweł Gwóźdź /SP nr 4 w Libiążu/
III miejsce Anita Kosowska /ZS w Żarkach/
III miejsce Olivia Żak /SP nr 4 w Libiążu/
Wyróżnienie Aneta Horawa /ZS w Żarkach/
W kategorii uczniów klas gimnazjalnych:
I miejsce Zbigniew Szpyra /Gimnazjum nr 2/
II miejsce Natalia Siudy /Gimnazjum nr 1/
W kategorii uczniów szkół ponadgimnazjalnych:
I miejsce Weronika Jachta /I LO Chrzanów/
II miejsce Agnieszka Rusek /ZS w Libiążu/
Wyjątkową pamiątką z konkursu jest wydawnictwo książkowe, w którym znalazły się nagrodzone prace z tej oraz poprzedniej edycji konkursu. Jest to drugie wydanie pokonkursowej broszury, pierwsza zawierała prace laureatów z lat 2012 i 2013.
Dziś spotkaliśmy się po raz kolejny w gronie członków Bibliotecznego Klubu Gier Planszowych. To spotkanie było inne niż poprzednie, gdyż podzieliliśmy się na 2 grupy, które grały w co innego. Dziewczynki dzisiejszą zabawę rozpoczęły od gry Splendor, która sprawiła im dużo frajdy ostatnim razem. Rozgrywkę wygrała Nikola. Później zabrały się za klubową nowość – Kingdomino. Jest to wspaniała gra taktyczno-strategiczna, bazująca na mechanice domino, w której gracze tworzą królestwo wokół swojego zamku za pomocą kolorowych kafli, które pasują do siebie jedną z części.
W trakcie rozgrywki trzeba dbać, by nasze królestwo nie było zbyt małe, by nie rozrosło się ponad miarę oraz stawiać na tak powstałej planszy specjalne budynki. Proste i intuicyjne zasady szybko pozwoliły wprowadzić dziewczynki do rozgrywki i w pełni cieszyć się grą.
Druga drużyna również testowała nowy tytuł – Carcassonne. W tej grze wcieliliśmy się w budowniczych. Wyciągaliśmy losowe elementy planszy i kładliśmy na stole, układając przy sobie tak, aby stworzyć nowe zamki, rzeki, łąki. Mogliśmy przejmować kontrolę nad każdym stworzonym przez nas obiektem. Im więcej żetonów znajdowało się na stole, tym obiekty robiły się większe i czasem się łączyły. W chwili gdy dany obiekt został ukończony – jak miasto lub droga – osoba kontrolująca go otrzymywała punkty, a znacznik kontroli wracał do gracza. Celem gry jest zebranie jak największej liczby punktów na koniec, gdy skończą się żetony, które można układać na stole. Najwięcej punktów zebrał Adam.
Ostatnią grą, w którą mieliśmy dzisiaj przyjemność grać była Neuroshima HEX 3.0. Podzieliliśmy się na dwie dwuosobowe grupy. Jest to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy. Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Wśród żetonów występują żetony specjalne „Bitwa”, które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Drugim sposobem na jej rozpoczęcie jest zapełnienie wszystkich wolnych miejsc żetonami. Moment rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny – wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek, ich osłona oraz ochrona bazy były bardzo trudne, czasami musieliśmy wysyłać jednostki na samobójcze misje, aby zdjąć kolejny punkt z bazy przeciwnika. Gra pomimo skomplikowanych zasad okazała się bardzo przyjemna i skupiła wokół siebie dodatkowych widzów.
Nie zabrakło oczywiście gorącej herbatki i poczęstunku od Dan Cake – za co bardzo dziękujemy.
O następnych spotkaniach będziemy informować na bieżąco na naszej stronie internetowej, facebooku oraz instagramie.
8 grudnia odbyło się podsumowanie roku czytelniczego dla najmłodszych czytelników, którzy odwiedzają Bibliotekę Główną i Filie Biblioteczne i czytają książki. Jak co roku w grudniu spotkaliśmy się w Sali Konferencyjnej MBP by wręczyć nagrody książkowe dla najaktywniejszych Dzieciaków. Nie zabrakło także słodkiego poczęstunku, za który dziękujemy Restauracji, cukierni NATA w Libiążu oraz Dan Cake Polonia. Po wręczeniu nagród przyszedł czas na twórcze warsztaty świąteczne, które poprowadziła pani Angelika Jaros.
Wszyscy obecni na spotkaniu mogli wykonywać bombki choinkowe metodą decoupage. Oto lista najaktywniejszych, nagrodzonych czytelników:
Biblioteka Główna
Gabrysia Tekieli, Nadia Kajfasz, Kornelia Wawro, Basia Mikłas, Hubert Mendyk, Wiktoria Gut, Nikola Pawlas, Magdalena Bębenek, Dominik Cebula, Nataniel Bigaj, Ania Świstak, Marysia Świstak, Martyna Kogut, Oliwier Bałys, Maja Siwek
Filia Libiąż
Augustyn Wilczak, Seweryn Wilczak, Zuzia Kołodziejczyk, Michał Kołodziejczyk, Nicola Biedrawa
Filia Gromiec
Natalia Zajas, Emilia Szymańska, Emilia Byrska, Martyna Wendzel, Martyna Kubas
Filia Żarki
Natalia Naleśnik, Maciej Małecki, Anna Morawiec, Milena Cygan, Marta Włodarczyk
Gościliśmy w bibliotece klasę 4 ze S.P. nr 3 w Libiążu. Na początku spotkania dzieciaki odbyły wycieczkę po bibliotece, poznając jej specyfikę i rozmieszczenie książek w poszczególnych działach. Następnie
w Wypożyczalni dla dzieci poznaliśmy działy i książki, które się w niej znajdują, ułożenie alfabetyczne oraz poziomy pomocne w wyszukiwaniu odpowiednich dla wieku tytułów. Dzieciaki mogły dowiedzieć się również jak wygląda droga książki od autora do księgarni oraz co trzeba zrobić by książka w bibliotece mogła trafić
w ręce czytelników.
Na koniec spotkania wszyscy dekorowaliśmy świąteczne pierniczki – renifery, aniołki, bałwanki przybrały kolorowe ubranka i będą mogły być częścią Bożonarodzeniowych dekoracji. Dziękujemy za wizytę
i zapraszamy do Biblioteki!
Szanowni Państwo, informujemy, że rozstrzygnięcie konkursu na Libiąską Bajkę Profilaktyczną odbędzie się dnia 15 grudnia (piątek) o godzinie 11:00 w Bibliotece Głównej, ul. Górnicza 11. Serdecznie zapraszamy!
2 grudnia odbyło się kolejne spotkanie Klubu Gier Planszowych. Rozpoczęliśmy je grą Sabotażysta – która stała się ulubioną grą Klubu. Następną planszówką była gra Avalon – rycerze Króla Artura. Akcja Avalonu ma miejsce na dworze Króla Artura. Wcieliliśmy się w role Merlina, Lancelota, Morgany, Mordreda i innych postaci z legend arturiańskich. Na początku każdy wylosował sobie rolę. Losowanie podzieliło nas na 3 grupy: złych – popleczników Mordreda, dobrych – dzielnych rycerzy Okrągłego Stołu oraz osobę Merlina.
Siły zła wiedziały o sobie nawzajem i pozostawały w ukryciu przed wszystkimi, za wyjątkiem Merlina – tylko on wiedział, kto z graczy jest się agentem zła (czego nie mógł wyjawić wprost). Jeśli tożsamość Merlina zostałaby odkryta przez siły zła wszystko byłoby stracone. Sama rozgrywka polegała na realizowaniu misji, lecz tylko części z graczy zależało na ich powodzeniu. Poplecznicy Mordreda, snując swe mroczne intrygi, próbowali doprowadzić do fiaska drużyny. Spiski, blef, dedukcja i żywiołowe negocjacje czynią tę grę zupełnie niepowtarzalną, emocjonującą do ostatniej chwili. I chyba właśnie ze względu na te emocje gra od razu przypadła klubowiczom do gustu. Na koniec zagraliśmy w naszą wersję Splendoru. Jako, że gra jest dla maksymalnie 4 osób, a nas było 8, podzieliliśmy się na 4 – dwuosobowe drużyny i wykonywaliśmy po 2 „ruchy”. Brakło nam niestety czasu na dokończenie rozgrywki.
Nie obyło się bez ciepłej herbaty i poczęstunku od firmy Dan Cake.
Widzimy się już za tydzień!
Dnia 29.11 odbyły się zajęcia pt. „Selfie”. Na początku zajęć dzieci dowiedziały się co to jest selfie i kolaż. Następnie za pomocą tabletów pstrykały sobie fotki, które później wstawiały do aplikacji PicCollage i dzięki którym stworzyły swoje kolaże ze zdjęć. W programie można ustawiać wielkość zdjęć, wycinać wybrane elementy i dodawać do wybranego tła. Można umieszczać także dostępne w programie naklejki, łączyć kilka fotografii w jedną na kwadratowym szablonie.
Powstałe kolaże zostały zapisane na urządzeniu i są dostępne do obejrzenia na tablecie bibliotecznym. Na koniec zajęć przez kilka minut włączyliśmy grę Tom Gold Run, grę pełną przygód i akcji, w której gracz wciela się w postać kota o imieniu Tom, który został okradziony. Zadaniem gracza było ścigać złodzieja i odzyskać skradziony łup. Nie zabrakło również słodkiego poczęstunku dzięki firmie DAN CAKE POLONIA.
Dzisiaj odbyło się ostatnie w tym roku spotkanie z okazji Międzynarodowego Dnia Pluszowego Misia. Bardzo radosne i małe Misie zawitały w bibliotece, by poznać Misia Uszatka.