Styczniowe spotkania Klubu Gier Planszowych
Serdecznie zapraszamy na styczniowe spotkania Klubu. Więcej informacji na plakacie.
Serdecznie zapraszamy na styczniowe spotkania Klubu. Więcej informacji na plakacie.
W piątek 15 grudnia w Bibliotece Głównej odbyło się podsumowanie konkursu literackiego pt. Libiąska Bajka Profilaktyczna, którego organizatorami byli – Miejska Biblioteka Publiczna wspólnie z Urzędem Miejskim
w Libiążu – w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Gminy Libiąż na rok 2017. Konkurs skierowany był do młodzieży szkolnej – uczniów klas V-VII szkół podstawowych, gimnazjalistów oraz uczniów szkół średnich. Komisja oceniająca powołana przez organizatorów w składzie: Barbara Godyń – Kirker, Roma Bigaj oraz Aleksandra Pawlica-Bębenek wybrała laureatów poszczególnych kategorii wiekowych.
W kategorii uczniów klas V-VII szkół podstawowych:
I miejsce Stanisław Mackiewicz /SP nr 3 w Libiążu/
II miejsce Julia Świadek /SP nr 4 w Libiążu/
II miejsce Paweł Gwóźdź /SP nr 4 w Libiążu/
III miejsce Anita Kosowska /ZS w Żarkach/
III miejsce Olivia Żak /SP nr 4 w Libiążu/
Wyróżnienie Aneta Horawa /ZS w Żarkach/
W kategorii uczniów klas gimnazjalnych:
I miejsce Zbigniew Szpyra /Gimnazjum nr 2/
II miejsce Natalia Siudy /Gimnazjum nr 1/
W kategorii uczniów szkół ponadgimnazjalnych:
I miejsce Weronika Jachta /I LO Chrzanów/
II miejsce Agnieszka Rusek /ZS w Libiążu/
Wyjątkową pamiątką z konkursu jest wydawnictwo książkowe, w którym znalazły się nagrodzone prace z tej oraz poprzedniej edycji konkursu. Jest to drugie wydanie pokonkursowej broszury, pierwsza zawierała prace laureatów z lat 2012 i 2013.
Dziś spotkaliśmy się po raz kolejny w gronie członków Bibliotecznego Klubu Gier Planszowych. To spotkanie było inne niż poprzednie, gdyż podzieliliśmy się na 2 grupy, które grały w co innego. Dziewczynki dzisiejszą zabawę rozpoczęły od gry Splendor, która sprawiła im dużo frajdy ostatnim razem. Rozgrywkę wygrała Nikola. Później zabrały się za klubową nowość – Kingdomino. Jest to wspaniała gra taktyczno-strategiczna, bazująca na mechanice domino, w której gracze tworzą królestwo wokół swojego zamku za pomocą kolorowych kafli, które pasują do siebie jedną z części.
W trakcie rozgrywki trzeba dbać, by nasze królestwo nie było zbyt małe, by nie rozrosło się ponad miarę oraz stawiać na tak powstałej planszy specjalne budynki. Proste i intuicyjne zasady szybko pozwoliły wprowadzić dziewczynki do rozgrywki i w pełni cieszyć się grą.
Druga drużyna również testowała nowy tytuł – Carcassonne. W tej grze wcieliliśmy się w budowniczych. Wyciągaliśmy losowe elementy planszy i kładliśmy na stole, układając przy sobie tak, aby stworzyć nowe zamki, rzeki, łąki. Mogliśmy przejmować kontrolę nad każdym stworzonym przez nas obiektem. Im więcej żetonów znajdowało się na stole, tym obiekty robiły się większe i czasem się łączyły. W chwili gdy dany obiekt został ukończony – jak miasto lub droga – osoba kontrolująca go otrzymywała punkty, a znacznik kontroli wracał do gracza. Celem gry jest zebranie jak największej liczby punktów na koniec, gdy skończą się żetony, które można układać na stole. Najwięcej punktów zebrał Adam.
Ostatnią grą, w którą mieliśmy dzisiaj przyjemność grać była Neuroshima HEX 3.0. Podzieliliśmy się na dwie dwuosobowe grupy. Jest to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy. Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Wśród żetonów występują żetony specjalne „Bitwa”, które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Drugim sposobem na jej rozpoczęcie jest zapełnienie wszystkich wolnych miejsc żetonami. Moment rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny – wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek, ich osłona oraz ochrona bazy były bardzo trudne, czasami musieliśmy wysyłać jednostki na samobójcze misje, aby zdjąć kolejny punkt z bazy przeciwnika. Gra pomimo skomplikowanych zasad okazała się bardzo przyjemna i skupiła wokół siebie dodatkowych widzów.
Nie zabrakło oczywiście gorącej herbatki i poczęstunku od Dan Cake – za co bardzo dziękujemy.
O następnych spotkaniach będziemy informować na bieżąco na naszej stronie internetowej, facebooku oraz instagramie.
Szanowni Państwo, informujemy, że rozstrzygnięcie konkursu na Libiąską Bajkę Profilaktyczną odbędzie się dnia 15 grudnia (piątek) o godzinie 11:00 w Bibliotece Głównej, ul. Górnicza 11. Serdecznie zapraszamy!
2 grudnia odbyło się kolejne spotkanie Klubu Gier Planszowych. Rozpoczęliśmy je grą Sabotażysta – która stała się ulubioną grą Klubu. Następną planszówką była gra Avalon – rycerze Króla Artura. Akcja Avalonu ma miejsce na dworze Króla Artura. Wcieliliśmy się w role Merlina, Lancelota, Morgany, Mordreda i innych postaci z legend arturiańskich. Na początku każdy wylosował sobie rolę. Losowanie podzieliło nas na 3 grupy: złych – popleczników Mordreda, dobrych – dzielnych rycerzy Okrągłego Stołu oraz osobę Merlina.
Siły zła wiedziały o sobie nawzajem i pozostawały w ukryciu przed wszystkimi, za wyjątkiem Merlina – tylko on wiedział, kto z graczy jest się agentem zła (czego nie mógł wyjawić wprost). Jeśli tożsamość Merlina zostałaby odkryta przez siły zła wszystko byłoby stracone. Sama rozgrywka polegała na realizowaniu misji, lecz tylko części z graczy zależało na ich powodzeniu. Poplecznicy Mordreda, snując swe mroczne intrygi, próbowali doprowadzić do fiaska drużyny. Spiski, blef, dedukcja i żywiołowe negocjacje czynią tę grę zupełnie niepowtarzalną, emocjonującą do ostatniej chwili. I chyba właśnie ze względu na te emocje gra od razu przypadła klubowiczom do gustu. Na koniec zagraliśmy w naszą wersję Splendoru. Jako, że gra jest dla maksymalnie 4 osób, a nas było 8, podzieliliśmy się na 4 – dwuosobowe drużyny i wykonywaliśmy po 2 „ruchy”. Brakło nam niestety czasu na dokończenie rozgrywki.
Nie obyło się bez ciepłej herbaty i poczęstunku od firmy Dan Cake.
Widzimy się już za tydzień!
Dnia 18 listopada odbyło się kolejne spotkanie Klubu Gier Planszowych. Naszą dzisiejszą zabawę zaczęliśmy grą Runebound – wcieliliśmy się w bohaterów przemierzających świat pełen potworów, skarbów i niebezpieczeństw. Zgłębialiśmy tajemnice krainy Terrinoth. Podczas rozgrywki rzucaliśmy specjalnymi kośćmi ruchu, aby przemieszczać się po planszy, od jednej przygody do drugiej, walczyliśmy z potworami, zdobywaliśmy w nagrodę złoto, które później mogliśmy wymienić na przedmioty oraz doświadczenie, które podnosiło poziom naszej postaci i dodawało jej statystyk. Rozgrywka trwała ponad półtora godziny i nie została rozstrzygnięta. Pomimo tego dobrze się bawiliśmy. Następnym razem pójdzie nam lepiej, gdyż już znamy zasady!
Na koniec wróciliśmy do znanych nam już Tajniaków – znów podzieliliśmy się na dwie drużyny. Gra zakończyła się zwycięstwem niebieskiej drużyny, złożonej z młodszej części grających.
Dzisiaj odwiedzili nas nowi gracze, którzy bardzo szybko odnaleźli się w towarzystwie. Czas nam szybko zleciał przy dobrej zabawie oraz ciepłej herbacie i poczęstunku, który zawdzięczamy firmie Dan Cake.
Dziękujemy za przybycie. O następnych spotkaniach poinformujemy już niebawem. Prosimy śledzić naszą stronę www oraz facebooka. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych!
Dnia 17 listopada odbyło się pierwsze spotkanie Klubu Gier Planszowych. Graliśmy w 3 różne gry. Pierwszą był Splendor – gra polegająca na zbieraniu żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielili się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy – wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Rozgrywkę wygrał prowadzący Klub – Adam – miał większe doświadczenie 😉 Jednak w pozostałych grach reszta młodzieży nie dała się tak łatwo i też byli zwycięzcami.
Drugą grą był Sabotażysta – Gracze wcielili się w rolę kopaczy poszukujących bryłek złota w głębokich tunelach lub w sabotażystów, którzy utrudniali pracę kopaczom. Członkowie obu grup powinni wspierać się wzajemnie, kiedy już odkryją, kto jest po ich stronie (jednak zdarzył nam się sabotażysta-górnik). Jeżeli kopacze zdołają przebić tunel do skarbu, otrzymują nagrodę w postaci bryłek złota, podczas gdy sabotażyści odchodzą z pustymi rękoma. Jednak, jeśli kopacze poniosą porażkę, nagrodę zgarniają sabotażyści. Gra podzielona była na 3 rundy. Przed każdą rundą losowaliśmy swoje role. 2 rundy wygrali górnicy, jedną sabotażyści. Na koniec wyłoniliśmy zwycięzców – pierwsze miejsce zajął Kuba – zebrał najwięcej bryłek złota.
Ostatnią grą byli Tajniacy – podzieliliśmy się na dwie drużyny, z których każda musiała wybrać swojego szefa który, próbował jak najszybciej nawiązać kontakt ze wszystkimi swoimi agentami. Problem leżał w tym, że Szef Wywiadu może podawać swojej drużynie tylko jedno hasło na turę, którym powiąże ze sobą kilka widocznych dla wszystkich kryptonimów (kartoników na stole). Drużyna musi domyślić się, który z prezentowanych kryptonimów należy do agentów ich drużyny, omijając cudzych agentów. Ale uwaga! Jeden z kryptonimów należy do zabójcy… Gra zakończyła się podwójnym zwycięstwem niebieskiej drużyny.
Młodzieży tak spodobało się granie w gry, że zostali jeszcze po zakończeniu zajęć, by zagrać ostatni raz. Wszystkim bardzo dziękujemy za przybycie. Cieszymy się, że w dobie komputerów są osoby, które chętnie spędzają czas w inny sposób. Spotkanie przebiegło w miłej i wesołej atmosferze przy ciepłej herbacie i poczęstunku, który zawdzięczamy firmie Dan Cake.
Następne spotkanie jutro (18.11) o godz. 12:00. Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!
Z okazji 99 rocznicy odzyskania niepodległości w ramach Tygodnia Historycznego Miejska Biblioteka Publiczna zaprosiła młodzież na prezentację multimedialną pt. ,,Niepodległość nie jest chimerą poetów… Sprawa Polski podczas I wojny światowej” przedstawioną przez panią Luizę Trybuś – pracownika Muzeum w Chrzanowie.
Młodzież z zainteresowaniem wysłuchała tej ważnej lekcji historii, utrwalając posiadaną wiedzę, o czym świadczyły gromkie brawa. Poczęstunek zasponsorowała firma DAN CAKE POLONIA.
Poszukiwaniu członkowie do Klubu Gier Planszowych! Więcej informacji na plakacie.