Dzieci
Łańcuszki szczęścia
Dziś odbyły się zajęcia, pt. „Łańcuszki szczęścia”, zorganizowane w ramach Tygodnia z Internetem. Spotkanie rozpoczęło się zabawą „Czy to prawda” – dzieci musiały się przedstawić i podać o sobie dwie informacje – prawdziwą i fałszywą. Reszta grupy miała za zadanie odgadnąć, co jest prawdą. Następnie oglądaliśmy bajkę
o łańcuszkach szczęścia, po której wywiązała się ciekawa dyskusja.
Dzieci dobrze zrozumiały morał z opowieści o Jaśku i trafnie oceniły jego postępowanie. Później przyszedł czas na sprawdzenie umiejętności plastycznych. Każde dziecko otrzymało znak zakazu, w środku którego miały zamieścić słowne lub rysunkowe przesłanie dla swoich kolegów i koleżanek, dotyczące zagrożeń w Internecie. Na koniec braliśmy udział w zabawie ruchowej, polegającej na pilnowaniu swojej chusteczki, która symbolizowała zdjęcie wrzucone do Internetu. Nie zabrakło poczęstunku, za który dziękujemy firmie DanCake.
Na następne zajęcia z o tematyce hejtu w sieci zapraszamy w środę 27 marca.
Marcowe granie
Na marcowych spotkaniach Klubu pojawiły się nowe twarze. Padł nawet kolejny rekord graczy! Jesteśmy bardzo dumni! Marcowe hity to: szachy!, Sagrada, Star Realms, Zombi, Uno, Bingo oraz Carcassonne. Na następne spotkania zapraszamy: 5, 12 i 26 kwietnia o godz. 16:00.
Lutowe spotkania przy planszy
Lutowe spotkania upłynęły nam w radosnej atmosferze. Grami, które obecnie cieszą się u nas dużą popularnością są: Sagrada, Ryzyk-Fizyk, Mistakos oraz Zombi. W lutym w naszym gronie przywitaliśmy również nowych członków. Na następne spotkania zapraszamy już w marcu! Informacja niebawem 🙂
4-latki odwiedzają libiąską filię
21 lutego przedszkolaki (4-latki) wraz z wych. p. M. Cebulą odwiedziły bibliotekę. Dzieci z zainteresowaniem zapoznały się z nowym dla nich miejscem, dla większości była to pierwsza wizyta wśród tylu książek. Najbardziej spodobał im się dział z książkami dla dzieci. Przedszkolaki dowiedziały się co to biblioteka, jak należy się w niej zachowywać.Co należy zrobić aby stać się czytelnikiem, zobaczyły jak wygląda karta czytelnika oraz poznały zasady wypożyczania książek.Dowiedziały się również jak należy dbać o wypożyczone książki.
W trakcie wizyty przedszkolaczki wybrały książkę pt.”Kicia Kocia w bibliotece”, którą przeczytaliśmy. Na zakończenie pani wychowawczyni wypożyczyła kilka książek, by móc je czytać w przedszkolu. Dzieci były bardzo zadowolone i zapowiedziały, że odwiedzą bibliotekę ponownie.
Maluszki w bibliotece
14 lutego Grupa 3-latków z wych. p. R.Skibą odwiedziły bibliotekę. Była to ich pierwsza wizyta w bibliotece. Maluszki z wielkim zainteresowaniem słuchały o bibliotece, o tym jak należy dbać o książki, ale najbardziej cieszyły się z tego, że same mogą sobie je powybierać. Potem w formie zabawy w pociąg pojechaliśmy do stanowisk komputerowych, gdzie oglądaliśmy wspólnie bajkę.
Odwiedziny przedszkolaków w libiąskiej filii
12 lutego Gr. V przedszkolaków (5-latki) wraz z wych. p. K.Bolek-Gręźlikowską odwiedziły bibliotekę. Dzieci dowiedziały się co to za miejsce – biblioteka, jak należy się w niej zachowywać, co należy zrobić aby stać się czytelnikiem. Zapoznały się z księgozbiorem dla dzieci,z którego wybrały kilka książek do przeczytania w przedszkolu. Dowiedziały się również jak należy dbać o wypożyczone książki.
Poznaj Bezpieczny Internet
Z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu w bibliotece zostało zorganizowane wydarzenie pod hasłem: „Poznaj Bezpieczny Internet”. Na początku powiedzieliśmy sobie czym jest Internet. Dzieci poznały Sieciaki oraz Sieciuchy. Wspólnymi siłami zrobiliśmy listę dobrych stron Internetu oraz zagrożeń, które na nas czekają
w Internecie. Dzieci poznały sieciakowe zasady bezpieczeństwa w sieci i pokolorowały swojego ulubionego Sieciaka.
Później omawialiśmy poszczególne zasady bezpieczeństwa i do każdej dzieci wykonały krótkie zadanie: krzyżówkę, rebus, labirynt i wykreślankę. Rozwiązania do zadań były przedstawiane na głos, dzięki czemu mogliśmy wspólnie wyjaśniać niezrozumiałe słowa i wyrażenia. Uczestnicy chętnie zgłaszali się i odpowiadali na zadawane pytania. Na koniec dzieci układały z rozsypanki wyrazowej pomysły na spędzanie wolnego czasu. Każde dziecko otrzymało umowę internetową, którą mają podpisać ze swoimi rodzicami i do jej reguł się stosować.